در این نوشته قصد داریم تا شما را با قابلیت‌های اصلی و کلیدی نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، آشنا کنیم. همراه ما باشید:

لاندا چه نرم‌افزاری است؟

قبل از هرچیزی نیاز است تا ابتدا با لاندا آشنا شویم و سپس قابلیت‌های کلیدی و اصلی آن را بدانیم. لاندا یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین (مدیریت کسب و کار ابری) ایرانی است که بر اساس آخرین فناوری‌های تولید و توسعه نرم‌افزار، تولید شده است و در دسترس مدیران و مالکان محترم کسب و کارها از جمله کسب و کارهای استارتاپی یا نوپا قرار گرفته است.

اولین ماژول نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا: حسابداری

اطلاعات مالی جهت تفسیر، اندازه‌گیری و توصیف فعالیت‌های اقتصادی سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آخر منجر به تصمیم‌گیری و قضاوت می‌گردد. ماژول حسابداری لاندا، به صورت یکپارچه با سایر ماژول‌ها این مهم را از طریق جمع آوری، ثبت، طبقه بندی اطلاعات مالی به همراه تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق گزارشات آماری و تحلیلی مناسب پوشش می‌دهد.

در سامانه لاندا، با انجام فعالیتهایی مانند فروش، خرید، دریافت، پرداخت، ثبت هزینه و ... سند حسابداری استاندارد ایجاد می‌شود. اما علاوه بر اینها عملیات حسابداری مانند افتتاح حساب،بستن سال مالی، بستن حسابهای موقت (سود و زیانی) هم در لاندا براحتی قابل انجام است. معمولا همه این عملیات به صورت خودکار انجام می‌پذیرد و لاندا اسناد مرتبط را به روش استاندارد ایجاد می‌کند.

اگر کارشناسان حسابداری یا مدیران مالی بخواهند اسناد حسابداری به صورت دستی نیز ایجاد نمایند، این امکان برایشان فراهم شده است. همچنین در لاندا، به صورت پیشفرض سرفصل جامعی از حسابها تعریف شده است که نیاز بیشتر کسب و کارهای خدماتی و بازرگانی را برآورده می‌سازد. با این وجود امکان ایجاد، ویرایش و حذف حسابها در سطح معین و کل وجود دارد و مالکان کسب و کار می‌توانند براساس نیازهای خود اقدام به ایجاد و اصلاح کدینگ حسابها کنند.

قابلیت‌های نرم‌افزار حسابداری آ«لاین لاندا

دومین ماژول نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا: خرید و فروش

خرید و فروش، از مهمترین فعالیت های هر کسب و کاری به حساب می آید. در کسب و کارهای بازرگانی و  فروشگاه های کوچک و بزرگ، خرید کالا و فروش آن به مصرف کنندگان، دلیل اصلی شکل‌گیری این شرکت ها است. بنابراین برای ثبت تمام فرآیندهای مالی مربوط به خرید و فروش محصولات و کالاها، نیاز است تا نرم‌افزار حسابداری مختص آن را داشته باشیم.

در نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، به راحتی می‌توانید فاکتور خرید و یا فاکتور فروش ثبت نمایید. پیش‌فاکتورهای ایجاد شده توسط لاندا از استاندارد مورد نظر وزارت دارایی و امور اقتصادی تبعیت می‌کند. پس از نهایی شدن پیش فاکتور، می‌توانید آنرا به فاکتور واقعی تبدیل کنید و اگر لازم دارید از طریق همین سامانه به مشتری (مخاطب) خود آن را ایمیل کنید. برای هر مشتری مانده فاکتورها، مبالغ دریافت شده را ببینید و اطلاعات حساب یک طرف حساب را در یک نگاه مشاهده کنید.

مقاله مرتبط: آموزش ثبت فاکتور در نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

سومین ماژول نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا: دریافت و پرداخت

دریافت در یک کسب و کار به دلایل گوناگونی اتفاق می‌افتد. مانند دریافت بابت فروشهای قبلی، دریافت از پرسنل بابت وام، دریافت از صاحبان سرمایه برای سرمایه‌گذاری. پرداختها هم به دلایل گوناگونی وجود دارند، پرداخت خریدهای انجام شده، پرداخت بابت هزینه، پرداخت بدهی‌های جاری و یا بلند مدت، پرداخت مساعده و مانند آن.

در سامانه لاندا همه پرداختها و دریافتها را به ساده‌ترین شکل ممکن میتوانید مدیریت نمایید. پرداخت و دریافت در صورتی که وابسته به فاکتور فروش و یا خرید باشد، می‌توانید فاکتورهای مورد نظر را هم مشخص کنید و حساب یک مخاطب را تسویه کنید.

مقاله مرتبط: آموزش ثبت رسید دریافت در نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا

چهارمین ماژول نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا: حقوق و دستمزد

از آنجا که هزینه نیروی کار بخش اعظمی از بهای تمام شده تولید کالا و خدمات یک موسسه یا یک واحد تجاری را به خود اختصاص می‌دهد و به طور مستقیم نیز با حق و حقوق منابع انسانی که ارزشمندترین منابع سازمان به شمار می روند ارتباط دارد، و از طرفی در هر سازمان شیوه های محاسبه و پارامترهای زیادی در محاسبات مؤثر می باشد، دقت و سرعت محاسبات یکی از دغدغه های مدیران سازمان ها بوده و می باشد.

در نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، امکانی فراهم شده است که به راحتی بتوانید اسناد مرتبط با حقوق و دستمزد را ایجاد کنید. در ماژول حقوق و دستمزد لاندا، می‌توانید کسورات و اضافاتی مانند عیدی و پاداش، بن مسکن و... را ثبت نمایید و حتی فیش حقوقی دریافت کنید. همچنین سند حقوق و دستمزد به صورت اتوماتیک توسط سامانه ابری لاندا برای این موارد ایجاد می‌گردد.

مقاله مرتبط: ثبت سند حقوق و دستمزد و دریافت فایلهای بیمه و مالیات در لاندا

پنجمین ماژول نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا: گزارش‌های مدیریتی

یکی از مهمترین چالشهای هر کسب و کاری سودآوری و امکان سنجش سود و زیان کسب و کار در هر لحظه است. همچنین به عنوان یک مدیر، یا مالک کسب و کار برایمان مهم است تا بتوانیم گزارشهایی جامع از فروش، مشتریان طلایی، هزینه‌های اصلی، حساب مشتریان و تامین کنندگان به دست آوریم.

به دست آوردن گزارش از یک طرف و دسترسی آسان به گزارشها از طرف دیگر یکی از مهمترین نکاتی بوده است که ما در طراحی لاندا در نظر گرفته‌ایم. گزارشهایی مانند صورت سود زیان و مقایسه آن با سال مالی قبل، خلاصه حساب مخاطب، ترازنامه، نمودار هزینه و درآمد.

مقاله مرتبط: قابلیت گزارش خرید و فروش فصلی در لاندا

نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا در یک نگاه

حال که با ماژول‌های اصلی لاندا آشنا شدیم، اینفوگرافیک زیر، اطلاعات دقیق‌تری از لاندا را نشان خواهد داد:

دلایل استفاده از نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا