بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری موجود در بازار، مبلغ اسمی‌ آنها ارزان است؛ اما به عنوان مثال هزینه پشتیبانی جداگانه‌ای دریافت میکنند که سبب می‌شود شما در نهایت نرم‌افزاری را خریداری کنید که از نظر مالی مورد انتظار شما نبوده است.

دقت در انتخاب نرم‌افزار حسابداری

به دلیل هزینه‌های بسیار بالایی که نرم‌افزارهای حسابداری به کسب و کارها تحمیل میکنند، نیاز است تا با دقت بیشتری نرم‌افزار حسابداری خود را انتخاب کنیم. زیرا نرم‌افزار حسابداری یکی از ابزارهای واجب برای هر کسب و کاری است تا بتوان صورتهای مالی، گزارش‌های متنوع و کاربردی مثل گزارش بدهکاران و بستانکاران و... را دریافت کرد.

چگونه یک نرم‌افزار حسابداری ارزان را انتخاب کنیم؟

بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری موجود در بازار، مبلغ اسمی‌ آنها ارزان است؛ اما به عنوان مثال هزینه پشتیبانی جداگانه‌ای دریافت میکنند که سبب می‌شود شما در نهایت نرم‌افزاری را خریداری کنید که از نظر مالی مورد انتظار شما نبوده است. یا هزینه بروز رسانی نرم‌افزار نیز یکی دیگر از دلایلی است که بر روی قیمت هر نرم‌افزار تاثیر میگذارد که در آخر سبب می‌شود تا دست شما در پوست گردو بماند!

بنابراین هنگام خرید یک نرم‌افزار حسابداری کم‌قیمت، به این نکات توجه کنید تا بهای تمام شده نرم‌افزار حسابداری شما، به بیش از سقف مورد نظر نرسد.

نرم‌افزار حسابداری آنلاین چیست؟

پدیده حسابداری آنلاین که به آن حسابداری ابری یا حسابداری تحت وب نیز گفته می‌شود، به حسابداران اجازه می‌دهد که از طریق اینترنت، کارهای حسابداری خود را انجام دهند. دسترسی با موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، از جمله مزایایی است که می‌توان به حسابداری آنلاین (ابری) اشاره کرد.

اما در نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، برعکس نرم‌افزارهای حسابداری سنتی که شما نرم‌افزار را بر روی سیستم خود نصب میکردید، در نرم‌افزار حسابداری آنلاین دیگر به این صورت نیست و هیچ برنامه یا نرم‌افزاری نصب نخواهد شد. کافیست مرورگر کروم یا فایرفاکس یا هر مرورگر دیگری را باز کنید و ثبت‌های حسابداری خود را انجام دهید.

قیمت نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین

جالب است بدانید که قیمت تمام شده نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، بسیار پایین‌تر از نرم‌افزارهای حسابداری سنتی مانند سپیدار است. یعنی علاوه بر امکانات نرم‌افزار، سرعت، دسترسی‌پذیری، امنیت، سادگی در استفاده از نرم‌افزار و... قیمت آن نیز پایین‌تر است.

البته نکته حائز اهمیت این است که بیشتر نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، پنلهای 3 ماه الی 1 سال دارند. یعنی شما باید نرم‌افزار حسابداری ابری خود را به صورت ماهانه یا سالانه تمدید کنید.

نرم‌افزار حسابداری آنلاین ارزان اما باکیفیت

نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین ارزان اما باکیفیت معدودی در بازار وجود دارند که یکی از نمونه‌های خارجی نرم‌افزار حسابداری ارزان اما باکیفیت، می‌تواند نرم‌افزار حسابداری آنلاین wave باشد که در مقاله زیر، به بررسی تخصصی آن پرداختیم:

بررسی نرم‌افزار حسابداری Wave Financial ابری

اما در نمونه‌های ایرانی نرم‌افزار حسابداری آنلاین ارزان اما باکیفیت، می‌توان از نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا نام برد. لاندا یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین (مدیریت کسب و کار ابری) ایرانی است که بر اساس آخرین فناوریهای تولید و توسعه نرم‌افزار تولید شده است.

ماژولها و امکانات نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، شامل ماژولها و بخشهای زیر است که در دسترس مالکان کسب و کارها و حسابداران قرار گرفته است:

  • حسابداری
  • خرید و فروش
  • دریافت و پرداخت
  • حقوق و دستمزد
  • گزارشهای مدیریتی

همچنین لاندا قابلیت‌ها و امکاناتی نظیر:

  • امکان دریافت گزارش‌های ماهانه و فصلی
  • امکان مقایسه سود و ضرر ماه به ماه
  • گزارش بدهکاران و بستانکاران
  • گزارش سود و زیان
  • ترازنامه
  • امکان حسابداری برای افرادی که علم حسابداری ندارند.

قیمت نرم‌افزار حسابداری لاندا چگونه‌ست؟

بنابراین نرم‌افزار حسابداری ابری (آنلاین) لاندا، کاملا متناسب با شرکتهای بازرگانی و خدماتی بوده و مالکان اینگونه شرکت‌ها، می‌توانند از لاندا استفاده کنند. جالب است بدانید که لاندا دارای دوره آزمایشی 1 ماهه بوده و هزینه تمدید آن، ماهانه 49 هزارتومان (هزینه سالانه آن 500 هزارتومان) می‌باشد. کافیست در لاندا ثبت‌نام کنید و از قابلیت‌های بی‌شمار لاندا، لذت ببرید.