محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، دقت در انجام محاسبات، پرداخت به موقع به سازمان‌های قانونی از قبیل بیمه و مالیات، یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران و حسابداران است.

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق و دستمزد، همیشه یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین کارهای حسابداران به شمار می‌رود. محاسبه عیدی و سنوات، بیمه و مالیات، مزایا و یا دیگر کسورات، زمانی که تعداد پرسنل یک شرکت نیز زیاد باشد، کار را سخت‌تر میکند. بنابراین ما نیاز به یک نرم‌افزار حسابداری مخصوص حقوق و دستمزد داریم تا بتوانیم از پیچیدگی محاسبات حقوق و دستمزد، کم کنیم.

نرم‌افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد، توانایی این را دارند که بیمه و مالیات و یا مزایا و کسورات هر پرسنل را محاسبه کرده و به صورت خودکار، سند حسابداری آن را صادر کنند. این عمل نرم‌افزارهای حسابداری حقوق و دستمزد، از پیچیدگی کار حسابداران می‌کاهد.

ماشین حساب آنلاین حقوق و دستمزد در سال 1401 (حقوق خالص و ناخالص)

همچنین اگر می‌خواهید بدون نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد، حقوق پرسنل خود را برای 1 ماه محاسبه کنید، می‌توانید از ماشین حساب حقوق استفاده کنید. ماشین حساب حقوق، با هدف تسهیل فرآیند محاسبۀ میزان حقوق و دستمزد خالص و ناخالص در سال 1401 برای کارفرمایان، مدیران منابع انسانی و حسا‌بداران طراحی و اجرا شده است.

این ابزار که اختصاصا طبق بخش‌نامۀ حقوق و دستمزد شورای عالی کار در سال 1401 طراحی شده به کارفرمایان کمک می‌کند تا با وارد کردن میزان حقوق ناخالص (یا خالص)، از مبلغ کسورات قانونی آن مانند حق‌بیمه و مالیات برای یک ماه کار تمام وقت مطلع شوند.

محاسبه حقوق و دستمزد با نرم‌افزار حسابداری |آنلاین|

برخی از نرم‌افزارهای حسابداری ابری (آنلاین) وجود دارند که در کنار ثبت رویدادهای مالی و حسابداری یک مجموعه، می‌توانید حقوق و دستمزد پرسنل را در آن نرم‌افزار حسابداری آنلاین، ثبت کنید. وجود ماژول حقوق و دستمزد در یک نرم‌افزار حسابداری ابری، باعث یکپارچگی سیستم مالی شما شده و شما را از پرداخت هزینه‌های جداگانه، راحت می‌کند. در ادامه با نرم‌افزار حسابداری آنلاین، بیشتر آشنا می‌شویم.

نرم‌افزار حسابداری |آنلاین| چیست؟

حسابداری آنلاین که از آن با عنوان حسابداری ابری یا حسابداری تحت وب هم یاد می‌شود، روشی جدید است که فقط با استفاده از اینترنت، می‌توانید از راه دور به اطلاعات حسابداری کسب و کار خود، دسترسی داشت و تمام کارهای حسابداری اعم از خرید و فروش، دریافت و پرداخت، حقوق و دستمزد و... را انجام دهید.

در واقع، حسابداری به صورت آنلاین (فضای ابری) انجام می‌گیرد و نیازی به نصب هیچ نرم‌افزاری بر روی کامپیوتر ندارید. تنها نرم‌افزار مورد نیاز شما، مرورگری مانند کروم و یا فایرفاکس می‌باشد که حتی با موبایل خود، می‌توانید تمام کارهای حسابداری را انجام دهید.

مقاله مرتبط را بخوانید: مزایا و معایب حسابداری آنلاین

کنترل هزینه حقوق و دستمزد

هزینه حقوق و دستمزد کارکنان، بخش زیادی از هزینه‌های یک موسسه را به خود اختصاص میدهد. در دنیای رقابتی امروزه، واضح است مدیریت واحدهای اقتصادی، نیازمند کنترل دقیق و منظم این هزینه‌ها می‌باشند و از طرفی دیگر، کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم و صحیح دریافت کنند. همچنین باید توجه نموده که محاسبات تعیین حقوق و مزایا، حجم گسترده‌ای دارد.

حق بیمه حقوق و دستمزد چیست؟

حق بیمه وجوهی است که به حکم قانون تأمین اجتماعی برای استفاده از مزایای موضوع آن به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت میگردد. مجموع حق بیمه پرداختی به سازمان تأمین اجتماعی معادل 30% حقوق و دستمزد مشمول بیمه است که 7% آن، بیمه تأمین اجتماعی سهم کارگر و 20% بیمه اجتماعی سهم کارفرما و 3% بیمه بیکاری سهم کارفرما است. 7% سهم کارگر به عنوان یکی از کسورات حقوق و دستمزد از حقوق و دستمزد ناخالص کارگر کسر میگردد و 23% دیگر فقط در مبنای حقوق و دستمزد مشمول بیمه کارگر محاسبه میگردد و به عنوان یکی از هزینه‌های کارفرما شناسایی و در دفاتر ثبت میگردد.

وظایف شرکت‌ها در قبال سازمان تأمین اجتماعی

هر شرکت تازه تأسیس باید نزد سازمان تأمین اجتماعی تشکیل پرونده داده و کد کارگاه دریافت نماید تا بتواند بر اساس کد کارگاهی دریافتی، کارکنان خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی ثبت‌نام و بیمه نماید. برای اینکه بتوانید در مقابل سازمان تأمین اجتماعی وظایف خود را به درستی انجام دهید، باید موارد ذیل را در انجام دهید:

  1. تشکیل پرونده بیمه‌ای و اخذ شماره کارگاه
  2. نام‌نویسی کارکنان و دریافت شماره بیمه آنها
  3. تهیه لیست بیمه
  4. ارسال لیست بیمه

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد |آنلاین| لاندا

نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، سیستمی قدرتمند و تحت‌وب برای ثبت رویدادهای مالی و کارهای حسابداری یک مجموعه‌ست که با ماژول حقوق و دستمزد پرسنل، تجهیز شده و به شما این امکان را می‌دهد تا یکپارچگی مالی را در تمام مجموعه خود، برقرار کنید. همچنین در نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، امکانی فراهم شده است که به راحتی بتوانید اسناد مرتبط با حقوق و دستمزد را ایجاد کنید. به منظور بهره‌گیری از امکانات، ابزارها و مدیریت حقوق و دستمزد در سازمان، استفاده از یک نرم‌افزار حقوق دستمزد قدرتمند و یکپارچه، ضروری می‌باشد.

نرم افزار حسابداری آنلاین لاندا

قابلیت‌های ماژول حقوق و دستمزد لاندا

  • صدور اسناد حسابداری حقوق و دستمزد به صورت اتوماتیک
  • ثبت مزایا و کسورات هر پرسنل مانند عیدی و سنوات
  • دریافت فایل‌های بیمه و مالیات
  • import فرم پرسنل
  • دریافت فیش حقوقی و دیگر امکانات

ثبت نام در نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا

در  آموزش زیر، نحوه ثبت‌نام و ورود به نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا را مشاهده خواهید کرد. نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، نسل جدید نرم‌افزارهای حسابداری بر بستر ابر است که ثبت‌نام و استفاده از این نرم‌افزار ابری، به مدت یک ماه رایگان است: