افزونه حسابداری ووکامرس لاندا، این امکان را به شما کاربران میدهد که به راحتی اتصال فروشگاه اینترنتی خود را با نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، برقرار نمایید. همراه ما باشید.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس (woocommerce) نوعی افزونه فروشگاه ساز می‌باشد که توسط سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی و تولید شده است. این افزونه امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و درحال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. این افزونه در دنیای تجارت الکترونیک بسیار مفید و کارآمد است. بیش از 33% فروشگاه‌های اینترنتی موجود در جهان، ووکامرس را به عنوان فروشگاه ساز خود انتخاب کرده‌اند.

قابلیت‌های اتصال افزونه ووکامرس به لاندا

قابلیت‌های اتصال افزونه ووکامرس به نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا:

  • ثبت سند حسابداری فاکتور صادر شده به صورت اتوماتیک
  • در صورت فروش کالا در سایت، به صورت اتوماتیک موجودی انبار شما در لاندا به روز خواهد شد
  • انواع گزارشها مانند گزارش حساب اشخاص، با طرف حساب‌های سایت شما، به‌‌روز خواهد شد

راهنمای فعال‌سازی افزونه ووکامرس در لاندا

برای فعال‌سازی افزونه ووکامرس در لاندا، ابتدا باید پلن خود را به پلن پیشرفته (طرح سوم)، ارتقاء دهید. برای ارتقاء پلن خود، وارد پنل کاربری خود در لاندا شده و سپس کسب و کار خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه تمدید سرویس کلیک کنید. حال، طرح سوم را انتخاب کنید.

ارتقاء پلن لاندا به طرح سوم

راهنمای اتصال ووکامرس به لاندا

برای ایجاد ارتباط لاندا با سایر سامانه‌ها از طریق api ابتدا بایستی در لاندا تنظیمات api را انجام دهیم. بدین منظور از بخش پیکربندی سامانه، plugins را انتخاب کرده و در این صفحه بر روی تنظمیات woocommerce کلیک می‌کنیم:

تنظیمات ووکامرس در لاندا

در این فرم ابتدا مقادیر پیشفرض مانند مشتری، ارزش افزوده، نوع فروش، حساب بانکی، و ارز را انتخاب کنید.

Audience: سایتی که قرار است به لاندا متصل گردد

Duration: مدت زمانی که این ارتباط فعال باشد (مدت به ماه)

Generate: پس از وارد کردن اطلاعات، با فشردن دکمه generate، یک توکن ایجاد خواهد شد.

بعد از انتخاب موارد مربوطه، بر روی گزینه Generate کلیک کنید. حال یک توکن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. توکن ایجاد شده را کپی کرده و سپس بر روی ذخیره کلیک کنید. دقت کنید که با هربار ضربه بر روی دکمه Generate، توکن جدیدی ایجاد می‌شود و توکن قبلی از اعتبار ساقط خواهد شد.

نصب افزونه لاندا در سایت شما

حال افزونه لاندا را از طریق جست و جو در مخزن وردپرس، نصب و فعال کنید. کافیست عبارت landa را در کادر جست و جو در بخش افزونه‌ها، وارد کنید:

نصب افزونه وردپرسی لاندا

وارد کردن توکن به افزونه لاندا

بعد از نصب و فعال شدن افزونه لاندا، می‌توانید لاندا را در پیشخوان وردپرسی خود، مشاهده نمایید. بر روی افزونه لاندا کلیک کنید. توکن ایجاد شده در مراحل قبل را وارد کنید و بر روی احراز توکن کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی احراز توکن، پیغام "توکن با موفقیت فعال شد" را مشاهده خواهیم کرد.

احراز توکن لاندا

همچنین اگر بخواهیم یک توکن را منقضی کنیم و توکن دیگری را جایگزین کنیم، کافیست بر روی آزادسازی توکن کلیک کنیم:

آزادسازی توکن ایجاد شده

تنظیمات پرداخت در افزونه لاندا

بعد از پیمودن مراحل بالا و ایجاد ارتباط بین افزونه لاندا و سایت شما، حال باید تنظیمات مربوط به روش‌های پرداخت را انجام داد که در واقع، شیوه‌های پرداخت در ووکامرس را مشاهده خواهید کرد. تنظیمات خود را انجام داده و بر روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید:

تنظیمات پرداخت در افزونه لاندا

لازم به ذکر است اگر سفارشی کاربر نداشته باشد، با زدن تیک "ایجاد کاربر"، یک کاربر داخل وردپرس ایجاد شده و سپس کاربر ایجاد شده به سمت لاندا ارسال خواهد شد.

تنظیمات همگام‌سازی در افزونه لاندا

در بخش همگام‌سازی، 3 قسمت همگام‌سازی داریم:

  • همگام‌سازی محصولات
  • همگام‌سازی کاربران
  • همگام‌سازی سفارشات

کافیه بر روی هرکدام از همگام‌سازی‌ها کلیک کرده تا همگام‌سازی آنها با نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا انجام شود. لازم به ذکر است که همگام‌سازی سفارشات با توجه به وضعیت "همگام‌سازی فاکتور" در بخش تنطیمات، انجام خواهد شد و فاکتور سفارشات به صورت خودکار به لاندا، اضافه خواهد شد.

همگام‌سازی محصولات در ووکامرس و لاندا

بعد از ایجاد یک محصول در ووکامرس، محصول مربوطه به صورت خودکار به بخش کالا و خدمت در نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، اضافه خواهد شد.

همگام‌سازی فروش‌ها در ووکامرس و لاندا

در بخش سفارشات ووکامرس، اگر وضعیت سفارش آن را بر روی "تکمیل شده" قرار دهیم، به صورت خودکار فاکتور آن را در نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، مشاهده خواهیم کرد. همچنین شماره فاکتور آن را می‌توانیم هم در بخش سفارشات ووکامرس و هم در لاندا، مشاهده کنیم.

صدور دستی فاکتور

اگر سفارشات ما در ووکامرس در وضعیت "در انتظار بررسی" باشد، به صورت دستی می‌توانیم فاکتور را صادر کنیم. کافیست بر روی محصول خود کلیک کرده و بر روی ارسال فاکتور، کلیک کنیم:

ایجاد دستی فاکتور در افزونه لاندا

مشاهده رخدادها

با کلیک بر روی بخش رخدادها، می‌توانید تمام رخدادهای خود را با ریز جزئیات، دانلود نمایید:

دانلود رخدادها در افزونه لاندا