لاندا یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین است که کاملا متناسب با شرکتهای بازرگانی و خدماتی با ابعاد کوچک و متوسط بوده و مالکان اینگونه شرکت‌ها، می‌توانند از لاندا استفاده کنند.

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری به دلیل ساده کردن کارهای حسابدار، ارائه گزارش‌های متنوع و کاربردی و بسیار قابلیت‌های دیگر، به یک ضرورت برای هر کسب و کار تبدیل شده است. برنامه‌های حسابداری متفاوت و متعددی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. مشخص است که هر برنامه یا نرم‌افزارهای حسابداری، نمی‌تواند پاسخگوی تمام کسب و کارها اعم از خدماتی، تولیدی، فروشگاهی، بازرگانی و یا ... باشد.

همچنین ابعاد و اندازه پروژه و کارها در هر کسب و کار با کسب و کار دیگر متفاوت است. بنابراین نیاز است تا با دقت بیشتری یک نرم‌افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنیم تا علاوه بر حفظ قابلیتها، راحتی بیشتری را برای ما به ارمغان بیاورد.

کسب و کار من کوچیک است یا بزرگ؟

همانگونه که در مطلب قبلی، کسب و کارهای کوچک و متوسط یا SME را توضیح دادیم و با ابعاد متفاوت هر شرکتی آشنا شدیم، کوچکی یا بزرگی هر کسب و کاری در هر کشوری متفاوت و طبقه بندی شده است. به عنوان مثال، در ایالات متحده یک کسب و کار تولیدی با 500 پرسنل، جزو کسب و کارهای SME شناخته می‌شود. اما یک معدن سنگ در همین کشور با 1500 پرسنل، جزو شرکت‌های کوچیک و متوسط شناخته میشود.

نیاز کسب و کارهای خدماتی به برنامه حسابداری

شرکتهای خدماتی شرکتهایی هستند که بجای فروش کالا، خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. حمل و نقل و جابه‌جایی، خدمات مربوط به فضاهای سبز، تعمیرات خودرو و ساختمانها و... از جمله شرکت‌های خدمات هستند.

اگر شما صاحب یک موسسه خدماتی کوچک یا متوسط هستید، ثبت دریافت و پرداخت، انواع خرید، فاکتور و پیش‌فاکتور، گزارش خرید و فروش فصلی، گزارش بدهکاران و بستانکاران، از جمله کارهای حسابداری است که انجام میدهید. البته برای دریافت گزارش‌های متنوع و کاربردی، قطعا هر نرم‌افزار حسابداری مناسب شما نحواهد بود!

مقاله مرتبط را بخوانید:حسابداری شرکت‌های خدماتی با نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

نیاز کسب و کارهای بازرگانی به نرم‌افزار حسابداری

شرکت‌های بازرگانی یا شرکت‌های تجاری درواقع شرکتهایی هستند که در حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات به منظور کسب سود و درآمد فعالیت می‌کنند. آنها کالاهایی را خریداری کرده و بدون اینکه در ماهیت آنها تغییری دهند، می‌فروشند.

شرکتهای بازرگانی می‌توانند در قالب یکی از انواع شرکتها در قانون تجارت فعالیت خود را شروع کنند. اختلاف خرید و فروش پس از کسر هزینه‌هایی مانند حمل کالا، گمرکی، حقوق و دستمزد میزان سود را مشخص می‌کند.

پس بنابراین قابلیت‌های نظیر حقوق و دستمزد، موجودی کالا، انواع خرید و فروش، انواع کالا و... از نیازهای یک کسب و کار بازرگانی از یک نرم‌افزار حسابداری است.

مقاله مرتبط را بخوانید: حسابداری شرکت‌های بازرگانی با نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا مناسب کسب و کارهای خدماتی و بازرگانی

لاندا یک نرم‌افزار حسابداری آنلاین (مدیریت کسب و کار ابری) ایرانی است که بر اساس آخرین فناوریهای تولید و توسعه نرم‌افزار تولید شده است و هم اکنون با ماژولها و بخشهای زیر در دسترس مدیران و مالکان محترم کسب و کارها قرار گرفته است:

  • حسابداری
  • خرید و فروش
  • دریافت و پرداخت
  • حقوق و دستمزد
  • گزارشهای مدیریتی

بنابراین نرم‌افزار حسابداری ابری (آنلاین) لاندا، کاملا متناسب با شرکتهای بازرگانی و خدماتی بوده و مالکان اینگونه شرکت‌ها، می‌توانند از لاندا استفاده کنند. جالب است بدانید که لاندا دارای دوره آزمایشی 1 ماهه بوده و هزینه تمدید آن، ماهانه 49 هزارتومان (هزینه سالانه آن 500 هزارتومان) می‌باشد. کافیست در لاندا ثبت‌نام کنید و از قابلیت‌های بی‌شمار لاندا، لذت ببرید.