یکی از پرتکرارترین سئوالاتی که مجموعه لاندا با آن دست و پنجه نرم می‌کند، سئوال دانلود نرم‌افزار حسابداری لانداست که در این مقاله می‌خواهیم به طور روشن، به آن جواب دهیم. پس همراه ما باشید:

حسابداری |آنلاین یا ابری| چیست؟

اگر در صفحه بلاگ لاندا، عبارت حسابداری آنلاین را جست و جو کنید، مقالاتی را پیدا می‌کنید که به طور کامل، به معنا و مفهوم حسابداری آنلاین پی می‌برید. اما معنای حسابداری آنلاین که به آن حسابداری ابری هم نیز می‌گوییم، این است که بدون نصب هیچ نرم‌افزار حسابداری و فقط با استفاده از اینترنت، بتوانیم از نرم‌افزار حسابداری خود، استفاده کنیم.

جای هیچ تعجبی نیست! شما فقط کافیست داخل وب‌سایت شرکت نرم‌افزار حسابداری خود شوید و کارهای حسابداری خود از جمله ایجاد فاکتور، ایجاد اسناد حسابداری و... را انجام دهید. شاید اگر در حوزه IT و کامپیوتر تا حدودی آشنا باشید، پی بردن به مفهوم حسابداری آنلاین، برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

دانلود نرم‌افزار حسابداری ابری

با توجه به توضیحات بالا، بنابراین نتیجه می‌گیریم که معنا و مفهومی برای دانلود نرم‌افزار حسابداری ابری وجود ندارد و این سئوال از ریشه، غلط است. در نرم‌افزارهای حسابداری ابری یا آنلاین، هیچگونه فایل نصبی وجود ندارد که شما آن را در سیستم خود نصب کنید. بنابراین، نه صرفا نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، بلکه هیچکدام از نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین موجود در بازار، نصبی نیستند.

چگونه از نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، استفاده کنیم؟

خب گفتیم نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، نصبی نیستند. پس چگونه از آنها استفاده کنیم؟ بسیار راحت؛ کافیست داخل وب‌سایت شرکت حسابداری خود شده و با ساخت یک حساب و داشتن یک نام‌کاربری و یک رمزعبور، کارهای حسابداری خود را انجام دهید. پس شما به جز یک مرورگر مانند کروم و یا مایکروسافت اج، یه هیچ نرم‌افزار دیگه‌ای احتیاج ندارید.

به عنوان مثال، کاربران نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا، داخل وب‌سایت لاندا به نشانی www.Landa-SME.ir می‌شوند و با ایجاد یک حساب کاربری و بعد ورود به حساب کاربری خود، از قابلیت‌های لاندا از جمله ایجاد فاکتور، ثبت‌های حقوق و دستمزد، ایجاد دریافت و پرداخت و... لذت می‌برند.

اطلاعات کسب و کار شما در کجا ذخیره می‌شود؟

ابهام‌برانگیزترین سئوال، می‌تواند همین باشد که اطلاعات مالی و حسابداری کسب و کارها در نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، کجا ذخیره می‌شود. تمامی اطلاعات کسب و کارها، در سرورهای شرکت نرم‌افزار حسابداری ذخیره می‌شود. منظور از سرور، کامپیوتری همیشه روشن و قدرتمند است که کاربران در زمان‌های متفاوت، از آن انتظار پاسخ به درخواست‌های خود را دارند و تمام اطلاعات کسب و کارها، در همین سرورها ذخیره می‌شود.

تفاوت حسابداری آنلاین (ابری) با حسابداری تحت‌وب

شاید برداشت شما از کلمه تحت‌وب، مترادف بودن با ابری و یا آنلاین است و تصور کنید که هیچ تفاوتی بین این 3 کلمه در عمل وجود ندارد. اما در واقعیت، حسابداری ابری (آنلاین) با حسابداری تحت‌وب، متفاوت است. اما تفاوت به سرور این دو برمی‌گردد.

در حسابداری آنلاین یا ابری، سرورها دست شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار حسابداری است و ما نمی‌توانیم اطلاعات کسب و کار خود را در سرورهای دیگری ذخیره کنیم. اما در حسابداری تحت‌وب، ما می‌توانیم یک سرور را خریداری کنیم و اطلاعات کسب و کار خود را در سرورهای خود ذخیره کنیم.

امنیت نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا

در دنیا و قرن امروزی که همه چیز به اینترنت متکی است و تضمین امنیت هم هیچ‌وقت 100 درصدی نیست، امنیت در این زمینه را می‌توان به 2 دسته زیر، تقسیم کرد:

  • امنیت فیزیکی سرورها
  • امنیت اطلاعات (هک نشدن)

در بخش اول، سرورها باید در یک مکان کاملا امن و شرایط ویژه از جمله فن‌های خنک‌کننده و... قرار داد تا از سرقت و یا خاموش شدن سرورها، جلوگیری کرد. اما در بخش دوم، تضمینی برای هک نشدن وجود ندارد و می‌توان تضمین 99.9 درصدی را داد که نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، تمام تلاش خود را می‌کند تا نهایت امنیت را برای کاربران خود، در نظر بگیرد.

لاندا برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

سئوال مهمی که کاربران بسیاری از ما می‌پرسند، همین است. همه کسب و کارهایی که در حال حاضر از یک نرم‌افزار حسابداری استفاده نمی‌کنند و یا نرم‌افزار مورد استفاده پاسخگوی نیازهای آنان نیست، می‌توانند از حسابداری آنلاین لاندا استفاده کنند. در اینصورت در هر جا مانند منزل، مسافرت، محل کار می‎‌توانید گزارشهای مورد نظر خود را بر روی گوشی، تبلت، و یا لپ‌تاپ ببینید.

شرکت‌های خدماتی، بازرگانی، فریلنسرها، کسب و کارهایی که به صورت رسمی و یا غیررسمی فعالیت دارند، از جمله کسب و کارهایی هستند که لاندا، مناسب آنهاست.