ایجاد انواع دنباله ها (sequences) در اکسل کار ساده‌ای می‌باشد. فرمول‌نویسی در اکسل یکی از قابلیت‌های بسیار پرکاربرد آن است که مختص رشته یا قشر خاصی نمی‌شود و در تمامی زمینه‌ها کاربرد دارد.

مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) چیست؟

یکی از نرم‌افزارهایی که برای تهیه گزارشات مالی و انجام محاسبات پیچیده ریاضی و آماری و رسم نمودارها مورد استفاده حسابداران قرار میگیرد، نرم‌افزار Excel میباشد. شاید به ندرت بتوانید حسابداری را پیدا کنید که از این نرم‌افزار استفاده نکرده باشد.

نرم‌افزار Excel، توانمندی‌های بسیار زیادی دارد. این نرم‌افزار به نحوی طراحی شده است که میتوان آن را برای کارهای بسیار ساده (مثلا تهیه یک لیست) و همچنین تجزیه و تحلیلهای بسیار پیچیده مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل است که این نرم‌افزار هم توسط یک کارمند ساده حسابداری یا غیر حسابداری و هم توسط تحلیل‌گران مالی بسیار توانمند برای تجزیه و تحلیل‌های پیچیده مورد استفاده قرار میگیرد.

دانلود مایکروسافت آفیس 2021

یک مجموعه اداری در برگیرنده نرم‌افزارهای یکپارچه برای سیستم‌‌عامل‌‌های مایکروسافت ویندوز ساخته شده است. مایکروسافت این مجموعه را به نحوی طراحی کرده که کاربر بتواند بهره‌و‌ری بیشتر و همکاری سریع‌تری داشته باشد. در نسخه جدید، مایکروسافت به چند کاربر اجازه می‌دهد تا بصورت همزمان روی یک پروژه مشترک کار کنند. برای دانلود اکسل (مجموعه آفیس) کافیست لینک زیر را دنبال کنید:

دانلود مایکروسافت اکسل

دنباله فیوناچی چیست؟

دنباله فیبوناچی یکی از شگفتی های دنیای ریاضیات است. این دنباله در معماری کهن، دنیای زنده وعالم گیاهان و جانوران خود را به روشهای مختلف نشان می دهد. به عنوان مثال دنباله زیر را در نظر بگیرید:

1      1     2      3      5      8      13      21      34      55       89      144    ...

دو جمله اول این دنباله برابر با 1 بوده و جملات بعدی از جمع دو جمله قبلی ساخته می‌شوند. با استفاده از نرم‌افزار مایکروسافت اکسل می توان به راحتی جملات این دنباله را ساخت. ساخت این توالی یکی از ساده‌ترین شیوه‌های کار با اکسل است.

آموزش ویدیویی دنباله فیبوناچی (Fibonacci sequence) در مایکروسافت اکسل

از طریق آموزش زیر، می‌توانید به راحتی یک دنباله را در نرم‌افزار مایکروسافت اکسل ایجاد و مشاهده کنید: