اگر شما هم جزو کسب و کارهایی هستید که گزارش‌های خود را برای سازمان امورمالیاتی ارسال می‌کنید یا برایتان مهم است از یک نرم‌افزار حسابداری معتبر استفاده کنید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تاثیر استفاده از نرم‌افزار حسابداری برای حسابدارن

استفاده از نرم‌افزار حسابداری برای حسابداران تاثیرات مثبت متعددی دارد که در زیر، به برخی از این تاثیرات اشاره خواهیم کرد:

1. افزایش کارآیی

استفاده از نرم‌افزار حسابداری، باعث اتوماسیون فرآیندهای حسابداری می‌شود و به حسابداران اجازه می‌دهد تا وظایف روزمره خود را به طور سریع و کارآمد انجام دهند. این نرم‌افزارها قادر به انجام محاسبات پیچیده، ثبت تراکنش‌ها، تولید گزارش‌های مالی و مدیریت فرآیندهای مالی هستند که به افزایش سرعت و دقت کارها کمک می‌کند.

2. کاهش خطاها

بهره‌گیری از نرم‌افزار حسابداری باعث کاهش خطاهای انسانی در عملیات حسابداری می‌شود. با استفاده از نرم‌افزار حسابداری، فرصت برای وقوع خطا کمتر می‌شود و این امکان فراهم می‌شود که اطلاعات به صورت دقیق و بدون خطا ثبت و پردازش شوند.

3. دسترسی آسان به اطلاعات

استفاده از نرم‌افزار حسابداری، اطلاعات مالی را به آسانی در دسترس حسابداران قرار می‌دهد. یک نرم‌افزار حسابداری با رابط کاربری مناسب، امکان مشاهده و دسترسی سریع به گزارش‌های مالی، صورت‌های مالی، لیست‌های حساب‌ها و سایر اطلاعات مهم را فراهم می‌کند.

4. افزایش امنیت

نرم‌افزارهای حسابداری، اغلب دارای سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌ای هستند که اطلاعات مالی را در برابر دسترسی غیرمجاز و از دست دادن حساب‌ها و فایل‌ها محافظت می‌کنند. این امر، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اطلاعات مالی شرکت‌ها اغلب حاوی اطلاعات حساسی است که باید محافظت شود.

آشنایی با |نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین|

نرم‌افزارهای حسابداری ابری، به دلیل امنیت بیشتر و هزینه کمتر، علاوه بر قبلیت استفاده در هر زمان و مکان، به تمامی کسب و کارها این اجازه را می‌دهد تا بیشترین استفاده را از یک نرم‌افزار حسابداری ببرند. قابلیت‌هایی نظیر:

  • رابط کاربری زیباتر
  • تکنولوژی پیشرفته‌تر
  • دسترسی آسان‌
  • قابل استفاده در تلفن‌های همراه و...

باعث می‌شود تا هر کسب و کاری به سمت نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین، سوق پیدا کند.

منظور از نرم‌افزار حسابداری |مورد تایید دارایی| چیست؟

شاید برای شما هم این سئوال پیش بیاید که چه نرم‌افزارهایی مورد تایید سازمان دارایی است. در واقع، نرم‌افزارهایی که گواهینامه معتبر از "شورای عالی انفورماتیک" را داشته باشند، مورد تایید سازمان امور مالیاتی هستند.

آشنایی با شورای عالی انفورماتیک ایران

شورای عالی انفورماتیک (High Council of Informatics) یک سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که هدف اصلی شورای عالی انفورماتیک، تعیین استراتژی‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور می‌باشد. این شورا از زیرمجموعه‌های سازمان برنامه و بودجه بود که در سال 1395، منحل شد.

اما «سازمان فناوری اطلاعات ایران» اعلام کرد که برخی وظایف و مسئولیت‌های اجرایی «شورای عالی انفورماتیک کشور» از قبیل ثبت نرم‌افزارهای رایانه‌ای و صدور تاییدیه فنی برای نرم‌افزارها، به «سازمان فناوری اطلاعات ایران» که زیرنظر «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» می باشد، محول شد.

فرم معرفی نرم‌افزار حسابداری به دارایی

در قانون تجارت ایران، همه شرکت‌ها موظف‌اند که اگر از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده می‌کنند، هر ماه یک سند خلاصه از صورت معاملات خود را که توسط نرم‌افزار تهیه شده است به اداره دارایی تحویل دهند. نمونه‌ای از این گزارش‌ها، گزارش دفاتر روزنامه و کل می‌باشد.

"فرم معرفی نرم‌افزار حسابداری" یا "نامه معرفی نرم‌افزار حسابداری" به دارایی، عبارت است از یک نامه کوتاه و مختصر که در آن باید نام نرم‌افزار حسابداری به همراه ویژگی‌های آن، ذکر شود. همچنین باید مشخص گردد که از چه تاریخی از نرم‌افزار حسابداری مربوطه، استفاده می‌کنید.

نرم‌افزار حسابداری آنلاین لاندا: مورد تایید وزارت دارایی

حال که با مزیت‌های نرم‌افزار حسابداری و حسابداری آنلاین آشنا شدید، قصد داریم شما را نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا آشنا کنیم.

لاندا یکی از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری موجود در کشور میباشد که ویژه مشاغل کوچک، کسب و کارهای خدماتی، بازرگانی و فریلنسرها طراحی و توسعه داده شده است. از آنجایی که لاندا یک نرم‌افزار حسابداری ابری است شما میتوانید با این سامانه از هر کجا، در هر زمان و با هر دستگاه هوشمندی که به این اینترنت و مرورگر دسترسی داشته باشد، وارد سیستم حسابداری خود شوید و امور مالی خود را انجام دهید.

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی به |سامانه مؤدیان|

سامانه مودیان مالیاتی، یک سامانه آنلاین است که به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور (سازمان مالیاتی) ارسال کنند. با استفاده از این سامانه، افراد می‌توانند اطلاعات مربوط به درآمدها، هزینه‌ها، مالیات‌های پرداختی و سایر موارد مالی خود را در قالب فایل الکترونیکی به سازمان مالیاتی ارسال کنند.

مزیت‌های نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا

لاندا، دارای قابلیت و امکانات بیشماری است که در زیر، لیست شده‌اند:

  • مورد تایید وزارت دارایی
  • ارسال صورتحساب‌ها به سامانه مودیان
  • دریافت و پرداخت
  • خرید و فروش
  • کاردکس کالا
  • گزارش‌های جامع عملیاتی و مدیریتی
  • دسترسی با موبایل و هر دستگاهی که اینترنت و مرورگر دارد!
  • داشبورد زیبا و منحصربه‌فرد
  • و...

ثبت‌نام در نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا

نرم‌افزار حسابداری ابری لاندا، نسل جدید نرم‌افزارهای حسابداری بر بستر ابر است که ثبت‌نام و استفاده از این نرم‌افزار ابری، به مدت 15 روز رایگان است. برای ثبت‌نام در سامانه لاندا، کافیست از طریق لینک زیر، اقدام نمایید: